Pentru IULIUS, anul 2021 a stat sub semnul sprijinului acordat antreprenorilor locali, un demers util mai ales în contextul actual, care a testat capacitatea de rezistenţă pe piaţă. Un nou concept de retail personalizat zonelor rezidenţiale în expansiune şi programul Go Local, prin care micii întreprinzători pot accesa reţeaua sa de malluri, sunt două dintre programele recente ale companiei, care au impact în comunitate.

Numele IULIUS este sinonim cu proiecte ample de regenerare urbană şi lanţul omonim de malluri dezvoltat la nivel naţional. Însă, compania ieşeană a pornit în aventura de business acum mai bine de 25 de ani, de la nivel local, crescând, treptat, de la o afacere singulară în retail, până la holdingul de astăzi. Astfel, compania a fost conştientă de cât de important este să fii susţinut la început de drum şi a inclus, mereu, întreprinzătorii locali în mixul de operatori. Astfel, în cei 300.000 mp de spaţii de retail create, ponderea chiriaşilor locali este de peste 16%, iar a celor naţionali, de aproximativ 20%.

În 2021, compania a făcut un pas mai departe şi a lansat un nou concept de retail, de proximitate şi mici dimensiuni (aproximativ 6.000 mp), adaptat cerinţelor de consum a două zone satelit din jurul Iaşului (cartierul Bucium şi comuna Miroslava). Este un format care răspunde, prin serviciile oferite, nevoilor cotidiene ale familiilor, facilitând valorificarea timpului, dar reprezintă şi o platformă de susţinere a antreprenorilor cu afaceri mai mici, greu încercaţi în pandemie. Ambele Family Market vor integra un supermarket Auchan şi producători naţionali şi locali, cu profile precum: băcănie, carmangerie, brutărie, cofetărie, coffee shop, librărie, florărie, pet shop etc. Proiectele vor fi inaugurate în al doilea trimestru din 2022 şi presupun o investiţie de 17 milioane de euro, realizată cu sprijinul unei finanţări bancare acordate de CEC Bank.

În aceeaşi direcţie, în toamnă, IULIUS a lansat programul Go Local, prin care pune la dispoziţia micilor întreprinzători infrastructura sa de retail din Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava, cu scopul de a încuraja şi dezvolta afacerile locale. Cei care îndeplinesc un minimum de cerinţe, beneficiază de scutirea temporară de la plata chiriei sau reduceri, flexibilitate la durata contractului, campanii de promovare şi consultanţă integrate. Obiectivul este de a creşte numărul de retaileri activi şi, din acest program, în 5 ani, să se dezvolte noi reţele de antreprenori la nivel naţional.

Totodată, 25% din cei 6.000 mp de retail din Palas Campus, aflat în construcţie la Iaşi, sunt dedicaţi antreprenorilor şi producătorilor locali. Proiectul reprezintă o investiţie de 120 milioane de euro în cea mai mare clădire de birouri din România (54.000 mp office) şi face parte din planul amplu de reconfigurare şi regenerare a zonei Sf. Andrei, care se află în proximitatea ansamblului mixt Palas Iaşi.

Toate aceste iniţiative se înscriu în strategia de sustenabilitate a companiei, „IULIUS în comunitate”, care are în centrul său mediul, investițiile în oameni și comunitatea.