Cum s-a dezvoltat sectorul dvs. de activitate?

Suntem prezenți pe piața din România de peste 20 de ani, timp în care, datorită tehnologiei, regulile comunicării au fost rescrise. Astăzi conectăm 1 din 2 români și am construit o bază de 10.9 milioane de clienți, cărora le oferim servicii mobile, fixe și TV.  Dacă în primii ani de activitate serviciile telecom se limitau la voce și sms, în prezent obiceiurile de consum au fost revoluționate de tehnologie, iar conectivitatea neîntreruptă și accesul facil la informație reprezintă nevoi reale ale utilizatorului.

Ne aflăm în plină revoluție digitală, așadar ne așteptăm ca în următorii ani, industria telecom să fie redefinită de adopția accelerată a noilor tehnologii – Cloud, Big Data analytics sau soluțiile M2M. Evoluţia Internet of Things este de asemenea semnificativă. În România, numărul proiectelor smart city crește de la an la an și am facut deja progrese notabile, Orange oferind primul proiect integrat de smart city din țară, prin participarea la inițiativa Alba Iulia Smart City 2018.

Cât de mult ați investit până acum în România și care sunt planurile dvs. de dezvoltare?

La intrarea pe piaţa din România, Orange şi-a asumat un angajament pe termen lung, acela de a contribui la dezvoltarea durabilă a societăţii. Astăzi, Orange este unul dintre principalii investitori din țară, cu peste 3.5 miliarde € investiți în ultimii 20 de ani.

Cea mai mare parte din această investiție s-a concentrat pe dezvoltarea infrastructurii și rezultatele au fost vizibile. Rețeaua a fost suportul pentru premierele aduse de Orange, care de-a lungul anilor au marcat momente de pionerat în industria telecom.

O alta parte a investiției a fost direcționată în dezvoltarea angajaților, a lanțului de furnizori, a programelor de implicare socială. Echipa noastră numără 3400 de angajați, dintre care peste 500 de profesionişti lucrează pentru ţările din grupul Orange din întreaga lume, în domeniul inovaţiei şi al proiectelor ce au la bază tehnologia.

Astfel, România este una dintre cele mai importante pieţe din Europa pentru Grupul Orange și ne bazăm pe expertiza tehnologică şi de IT a personalului bine pregătit care lucrează aici.

Principalele argumente pentru continuarea dezvoltării în România

Românii sunt entuziaști în ceea ce privește tehnologia și inovațiile sunt mereu primite cu mare interes.

Dezvoltarea tehnologică, calitatea rețelelor de mare viteză, proiectele de inovație precum și pregătirea specialiștilor de aici, aflată la cele mai înalte standarde, stabilește premisele transformării Romaniei într-un hub IT important al Europei.

În plus, consumul exponențial de date mobile, dublat de la an la an, reprezintă un veritabil vector de creștere. Conectivitatea neîntreruptă este numitorul comun pentru dezvoltarea unor noi linii de business și în egală măsură pentru inițiativele de transformare digitală a societății.

Un sfat pentru un nou investitor

România este o piață „efervescentă”, cu provocări dar și multe oportunități. Indiferent de domeniul de activitate, atenția continuă la evoluția pieței și capacitatea de a lua decizii rapide sunt esențiale. Ambele presupun o cunoaștere foarte bună a vocii clientului, precum și investiții constante în strategii care consolidează relația cu clienții.